27 Nisan 2013 Cumartesi

İSTANBULAZİZ

İstanbul...
İstanbul sevdirir..
İstanbul özletir...
İstanbul düşündürür...
İstanbul yorar...
İstanbul şaşırtır...
İstanbul alıştırır...
Üskudar uslandırır, Taksim hızlandırır.
İstanbul dündür,bugündür,gelecektir...
Her köşesinde ayrı bir manzara, her köşesinde ayrı bir tablo.
Hayatın gece gündüz hiç bitmediği şehir. Bazen kötü kalpli üvey anne, bazen tüm sıcaklığıyla şefkatini sunduğu sıcak bir anne dokunuşu, bazen kırmızı rujlu tüm cazibesiyle göz kırpan kötü kadın.
İstanbul telaşla, aceleyle örter insanlarının üzerini. Herkes hep bir yerlere yetişme derdinde koşa koşa. Ama en güzel keyfi de o sunar, bilir affettirmesini kendini. O koskoca kalabalıkta bazen unutturur her şeyi. Bazen usandırır 'gidicem buralardan' dedirtir. Ama İstanbul öyle kolay bırakmaz. Sevdirir. Alıştırır. Dünyanın ender şehirlerinden olma ayrıcalığını yaşattığındandır ki istenmese de İstanbul, gidilmez, gidilemez...Yakıp yıkılamaz köprüleri, koparıpta atılamaz. Yaşamak için bir neden ararken bulursun İstanbul'da.

Bu kalabalık beni içinde eritiyo dedim. Herkes kötü niyetli dedim, paranoyak oldum. İnsanlar üstüme üstüme yürüyo sandım, herkes gaspçı kapkaççı endişesiyle elim çantamda yürüdüm. Yabancı olduğumu anlarlarsa kazıklarlar beni diye 40 yıldır orada yaşıyomuş taklidi yaptım. Yol tarifi soranlaraysa bilmiyorum demedim dilimin döndüğünü anlattım :) Evde hep hırsız girme endişesiyle kilitledim kapıları balkonu. Bakışları üzerimde olanlaraysa 'bakma bak polis çağırırım' bakışları attım. Telefonumun çantamda olduğunu unutup da cebimde ararken bulamayınca kaybolduğunu sanıp bütün gün gezdiğim yerlerdeki şüpheli insanların kısa filmini çektim, ama tabi çantam da görünce hepsinden geri özür diledim içimden tabii :) Ama ben hiçbir yerde Kız Kulesi'nin salınışı gibi, Galata Kulesi'nin asilliği gibi, Eminönü'nün kalabalığı gibi, İstiklal'in derinliği gibi, Üsküdar'ın huzuru  gibi, Kadıköy'ün kalabalık ama şirinliği gibi, Maltepe'nin sıcaklığı gibi, Sultanahmet'in çeşitliliği gibi, Ortaköy'ün canlılığı gibi, Boğaz Köprü'sünün güzelliği gibi manzaraları başka hiçbir yerde görmedim.
İstanbul böyledir işte gitmek istersin,gidemezsin...
Kalmak istersin kalamazsın...
Gidersin dönemezsin...
Dönersin özletir...

Tüm gidip de dönemeyenlere, kalıp da gitmek isteyenlere...


İzleyiciler